stilling 0 Postad 5 Augusti , 2018 Hej Jag mistänker ni får många fråga som det jag kommer ställa nu. Köpte en båt för at tasta av om det var någor vi ville, det är det kan jag säga och denna är en riktigt bra båt så lite sugen på at renovere den totalt, men för os spelade det ingen roll vilken det var tänkte bara testa, men nu är man lite nyfiken på vad f... er det 🙂 Där vi käpte den trodde dom det vare en Fjord, men efter många timers research, då tror jag inte det, ja om inte det en Fjord som aldrig har tagits bilder på 🙂 men ser mer ut som et barn av Fjord och Draco från 80 talet. Någon som kan komma det närmare ? Fabrikat och model ? Michael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 5 Augusti , 2018 Det finns ju en Fjordklubb https://www.fjordboatclub.se/bat-modeller Har själv en motorseglare av fabrikatet Fjord. Den fanns inte med på deras modellista. Fjordklubben brukar ställa ut på båtmässan i Stockholm och jag frågade dem varför inte min båtmodell var med. Nu är den med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilling 0 Postad 6 Augusti , 2018 Har frågat Fjordklubben, men dom modellerna dom trodde var långt i från vad detta är. det som är lite specielt vid denna är placeringen av rettet lite längre back så att du har plats framme så du kan sitta där ja och ligge helt ut i fören, finns dyner som ser ganska originala ut där. Risken är ju att den kan var ombygd tycker bara inte det ser så ut inne, men fönster ramen kan kanske ha ersat en hytt för att den bile mer öppet och sportbåt utseende. Jag börjar faktisk tro att det är så, konstiga är at 14 daga på google och då hitter man inte en enda båt som likner denna. Men kunne var interessant att hitta vad det är om inte annat vad det var i grunden 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 6 Augusti , 2018 Finns det ingen liten platta någonstans som talar om att den är CE-märkt? Där står modellbeteckningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 6 Augusti , 2018 39 minuter sedan skrev Baxlaget: Finns det ingen liten platta någonstans som talar om att den är CE-märkt? Där står modellbeteckningen. På 80talet var det nog ett fåtal båtar som var CE-märkta 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilling 0 Postad 6 Augusti , 2018 har inte hittat någon platta på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilling 0 Postad 6 Augusti , 2018 Vi tror kanske att det kan var så att Fjord sålde sina forme när dom slutade. For hela det utvendiga under gummilistan är väldigt likt en Fjord 16 Day och även en annan Fjord 16, men allt annat öven för och i båte är något annat, men den ser inte just ombygd ut heller så.... Kanske et nyt företag använde formana från Fjord och bygde et eget design i dom, frågan kanske mer är nu vem köpte formana ut av Fjord när dom stängde ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser