auxvoice 8 Postad 3 Augusti , 2018 Hallå Behöver lite tips, ska täta på lite div ställen så det ej kommer in vatten på min lille styrpulpet för att senare i höst laga defekterna ordentligt, det är inte så noga med båten men vill ändå göra något. Men om jag vill enkelt kunna ta bort tätningen senare vad borde jag använda mig av för typ av tätning? Marinsilikon eller något annat? Det är ovanför vattnet.. på glasfiber. Vill kunna ta bort det någorlunda enkelt sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 4 Augusti , 2018 Inte silikon! Silikon lämnar en yta som inget fäster på. Marintätning typ Sikaflex (jag använder biltemas) går att ta bort med rakblad senare. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 4 Augusti , 2018 Om det enbart är ovan vattnet och inte har ngt med strukturen att göra hade jag använt packtejp. Jag seglade en hel sommar med skrov och överdel ihoptejpade. Man måste dock torka skadan ordentligt när de ska fixas. Det finns ju olika färg på packtejp. Så med lite kreativitet kanske det tom kan bli en prydnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser