selco_nr1 0 Postad 2 Juni , 2005 hej! det är så att jag har en motor som börjar gå dårligt efter ett tag. Med mig själv och en till i båten (selco riviera junior) går den prima och gör 20knop. Men när vi åker 3 st, 2 på 83kg och jag själv på 73kg, så toppar den ca 14 knop. Efter ettt tag med bottengas börjar den gå sämre. den börjar ryka lite mer än normalt och ibland stanna. den är mycket svårtstartad då. Annars startar den med ca 3 sek på el-starten. kan det vara att den inte orkar med och går för tungt när man blir för många (för tunga) i båten??? Patienten är en yamaha 28hk 2cyl från typ 82-85 tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 2 Juni , 2005 Asså... ok. Motorn är ju inte en bamsing direkt. 28 hk innebär ju inget mirakel. Du ska nog vara stolt över vad den presterar. För säkerhets skull kan du ju göra en komptest för att ta reda på hur patienten verkligen mår inombords! Tillverkades verkligen 28 hk på 80-talet? Trodde det var en 70-tals modell... (kan vara inne på fel spår) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selco_nr1 0 Postad 2 Juni , 2005 [LINK]http://www.blocket.se/view/4757754.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0[/LINK]... står ingen årsmodel men min ser exakt ut så här fast en kortriggad. HAr sett 2 till ute på blocket som har varit tidigt 80-tal men dom kan ju ha fel dom med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Owe lindström Postad 9 September , 2005 Byt impeller... // Ålänningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser