Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Dietmar

Dyna till Örnvik 510 CLX -02

Rekommendera Poster

Letar efter ryggdyna till min Örnvik 510 clx. Någon som vet hur man kan få tag i en sådan eller tips på vart man kan vända sig för nytillverkning?

Tacksam för alla råd och tips

IMG_3379.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har samma problem. Behöver köpa nya dynor och lite andra reservdelar. Jag har inte lyckats hitta någon i Sverige som har reservdelar till denna båt. I USA verkar det finns, t.ex. på denna sida: http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/parts/7769_70.cfm

Det står att dynorna finns i lager fast det går inte att klicka på köpknappen.

Jag har inte varit i kontakt med denna affär för att kolla om det går att beställa manuellt.

Jag har ingen aning om affären är seriös eller vad det skulle kosta.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkomna till forumet!
De hantverkare som sysslar med sådant kallas "tapetserare" men det visste ni  kanske redan?
Haha, vill man däremot ha nya tapeter uppklistrade på sin vägg så går man till en ... målare. Självklart eller hur? 🙂

Vet inte var ni bor men testar ett googlesök "tapetserare båtdynor stockholm".

Redigerad av Thomas-1
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-08-03 vid 09:28 skrev jackea:

Hej. Jag har samma problem. Behöver köpa nya dynor och lite andra reservdelar. Jag har inte lyckats hitta någon i Sverige som har reservdelar till denna båt. I USA verkar det finns, t.ex. på denna sida: http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/parts/7769_70.cfm

Det står att dynorna finns i lager fast det går inte att klicka på köpknappen.

Jag har inte varit i kontakt med denna affär för att kolla om det går att beställa manuellt.

Jag har ingen aning om affären är seriös eller vad det skulle kosta.

Tack för tipset! Kikade lite snabbt på sidan och jag fik intrycket att det inte gick att beställa. Kanske bäst att höra med dem isf. Om det inte går att lösa det på hemmaplan så är ju detta ett alternativ. Verkar som den enda vägen är att låta någon tillverka en kopia av den andra ryggdyna som jag har. Frågan är bara vad man får punga ut med för detta och om det är värt det.

2 timmar sedan skrev Thomas-1:

Välkomna till forumet!
De hantverkare som sysslar med sådant kallas "tapetserare" men det visste ni  kanske redan?
Haha, vill man däremot ha nya tapeter uppklistrade på sin vägg så går man till en ... målare. Självklart eller hur? 🙂

Vet inte var ni bor men testar ett googlesök "tapetserare båtdynor stockholm".

Tack, det visste jag inte... Bor i Västerås och har hitta iaf en "tapetserare" lokalt. Sen är det väl mer en fråga om kvalitén på själva utförare. Kanske värt att höra sig för runt omkring också. Tips på bra "tapetserar" mottar jag gärna. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...