Svanander 0 Postad 2 Augusti , 2018 Hej. Jag har en D3 190-08. Det tar tid innan båten drar iväg. Vid full gas så ger motorn bara ca 1400-1800 varv, Ligger på detta varvtal i ca en minut med turbotryck 0,4, långsamt ökar trycket och vid 0,8 bar kommer kraften och trycket når 1,5 bar. Varningslampan blinkar och i disp. kommer ”Kolla motorn minskat moment” Detta slocknar vid omstart. Tycker att det tagit längre tid var gång att få upp varvet på motorn. Senast jag var ute kom motorn inte upp i mer än 2000 varv. där var det stopp. Tycker det är ett väsande ljud från motorn, Har kollat anslutningar mellan turbon och luftkylaren, Luftfilter, bytt bränslefilter, kollat bränsleledningar, hävarmen till vackumklockan vid turbon, Ny turbo för ett år sedan Finns det någon som vet eller haft liknande problem som kan tipsa mig om felet. ”Tacksam” Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 2 Augusti , 2018 Har du mätt bränsletrycket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svanander 0 Postad 2 Augusti , 2018 Nej det har jag inte, kan jag göra det själv eller måste det kopplas upp på Vodia ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christoffer90 1 Postad 7 Augusti , 2018 Låter som det läcker ut laddtryck om du hör ett väsande ljud eller så kärvar den variabla delen i turbon. Leta efter luftläckage medan någon annan kör och kolla även så att staget till turbinhuset inte kärvar. Är slangen till vacuumklockan hel? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 7 Augusti , 2018 Hej. Kolla under turbon. Luftröret saknar på vissa motorer en fästskruv vilket gör att röret kan lossna. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser