Pilletant447 71 Postad 31 Juli , 2018 Hur har dessa herrar lyckats få denna Johnson 225 att tjuta så här härligt. Går det med V6 250/300 hk vilket märke/modell som helst?? Måste få veta!!!!!!! Nån här inne måste ju vara expert?? Tacksam för svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kronvik 167 Postad 1 Augusti , 2018 Trimma en tvåtakts V-sexa, och tokvarva den genom att ha för liten propeller, för högt uppe, och trimmen för högt. Borra munstyckena, fila kanalerna, sätt i hårda kompressionsfjädrar, och riktigt korta tändkalbar. Då 17! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 1 Augusti , 2018 21 timmar sedan skrev Kronvik: Trimma en tvåtakts V-sexa, och tokvarva den genom att ha för liten propeller, för högt uppe, och trimmen för högt. Borra munstyckena, fila kanalerna, sätt i hårda kompressionsfjädrar, och riktigt korta tändkalbar. Då 17! Ahaa var det så mycket som måste göras, räcker det inte med att höja motorn så avgassystemet kommer precis vid vattenytan (och förmodligen bränna av hela skiten). Du tror att denna Johnson är toktrimmad? För jag har aldrig hört nån annan V6 utombordare låta så här. Har du?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 2 Augusti , 2018 Min fråga är nog den motsatta. Finns det faktiskt inte några gränsvärden för hur många decibel en båt får ha?. Kan inte myndigheten stoppa dylik idioti, stoppa båten och ha dem att ro hem? 2 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 2 Augusti , 2018 6 timmar sedan skrev LonelyBird: Min fråga är nog den motsatta. Finns det faktiskt inte några gränsvärden för hur många decibel en båt får ha?. Kan inte myndigheten stoppa dylik idioti, stoppa båten och ha dem att ro hem? Svårt att svara på idiotin för båten i videon är inte min Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 2 Augusti , 2018 Nu är det lite väl mycket seglarsnack här... Klart det ska låta lite om V6an:) Enklast är att ha avgasutsläpp ovan vattnet som på exvis många Mercury XR2 och andra tävlingssnurror. Sen ska det nog till lite trim för att få det rätta ljudet. Såg nyligen en video på en trimmad Evinrude 2-t V8a från -90 talet. Sjukt fint ljud. Fick mig att bli sugen trots att det var en OMC:) En fint avstämd 2-t är musik om man gillar motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 3 Augusti , 2018 18 timmar sedan skrev Mange249: Nu är det lite väl mycket seglarsnack här... Klart det ska låta lite om V6an:) Enklast är att ha avgasutsläpp ovan vattnet som på exvis många Mercury XR2 och andra tävlingssnurror. Sen ska det nog till lite trim för att få det rätta ljudet. Såg nyligen en video på en trimmad Evinrude 2-t V8a från -90 talet. Sjukt fint ljud. Fick mig att bli sugen trots att det var en OMC:) En fint avstämd 2-t är musik om man gillar motorer. Tror du det skulle funka med en Optimax XS/pro XS/XB?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 3 Augusti , 2018 18 timmar sedan skrev Mange249: Nu är det lite väl mycket seglarsnack här... Klart det ska låta lite om V6an:) Enklast är att ha avgasutsläpp ovan vattnet som på exvis många Mercury XR2 och andra tävlingssnurror. Sen ska det nog till lite trim för att få det rätta ljudet. Såg nyligen en video på en trimmad Evinrude 2-t V8a från -90 talet. Sjukt fint ljud. Fick mig att bli sugen trots att det var en OMC:) En fint avstämd 2-t är musik om man gillar motorer. Har satt på en Johnson V8 xl 4 liters 96 på min båt men den låter tyvärr som en 3 cylindrig både i ax och planing men axet går utav bara......tyvärr så hade förra ägaren sänkt brakketen så det hjälpte inte med jackplate på brakketen. Men har tid hos marina den 14 så då kan dom nog höja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser