Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
pebuskas

Plastningsfråga

Rekommendera Poster

Kan man plasta på styrofon (stavning är nog inte rätt) dvs en typ av markisolering eller kommer den att smälta, det går i allafall att kontaktlimma den så jag tycker nog att det borde gå men vill i allafall fråga expertisen innan jag går och handlar. //Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Styroform, cellplast.... De finns med olika fabrikat osv, vissa tåler lösnings medel, andra inte... Eftersom din tålde kontaktlim så borde det tålas att plasta på...Köp en skiva hos din handlare och testa den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska du ha Rigor, när jag hade skickat frågan så tänkte jag just så men då var det redan för sent. Ibland så vore det bra med att man kopplar ihop hjärnan med truten ( i det här fallet fingrarna) innan man öppnar den ;o) //Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag känner en kille som köper väldigt tät cellplast som han sen plastar och gör surfingbrädor utav så det borde gå :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns spackel man kan spruta på för att göra cellplasten tålig mot lösningsmedel... Dvs cellplasten och spackel funkar ihop, sen kan man plasta eller lacka på spacklet.. Jag har gjort en egen kneeboard på det sättet som blev väldigt bra och snygg...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...