Ettan 0 Postad 2 Juni , 2005 Jag har varit och tittat på en Orrskär 27. Runt om infästningen av drevet ser det ut som det är sprucket (spackel som har spruckit) och det är ca 5 cm ut, från drevets kant. Är det någon som känner igen detta problem på Orrskär? Är det ett vanligt fenomen, även på andra båtar? Är det en skada som man behöver oroa sig för, förra ägaren menar att det har varit så hela tiden som han har haft båten? Kan det vara en skada efter det att man har tagit ut hela lådan. Tacksam för era synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 2 Juni , 2005 Fråga om de bytt motor och plastat om akterspegeln. (Det kanske är en dåligt utförd omplastning eller reparation.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ettan 0 Postad 2 Juni , 2005 Jag vet att dom har bytt motor för 7 år sedan. Nu sitter det en VP AQAD 40 med 280 dp drev. Det ser inte ut som om sprickan går rakt in i akerspegeln (lådan), utan den går snett in mot drevets kant och börjar alltså ca 5 cm utifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 2 Juni , 2005 Ägaren säger att det har varit så hela tiden han har haft båten.... så säger alla. Varför säljer han den tror du? Köp inte första bästa du ser, leta vidare, finns gott om båtar till salu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mogwai 0 Postad 14 Juni , 2005 Det skulle kunna vara så att akterspegeln kan ha sugit vatten och att sen trät expanderat när det frusit under vintern. Varpå Gelcoten på insidan kan ha spruckit. En teori bara... Har själv det problemet med en båt som jag blev lurad på av förra ägaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser