Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Adamddd633

Mercruisier 200hk V8

Rekommendera Poster

Hej! Går i planer på att köpa en större båt än den jag har nu, en Wellcraft 210 Classic

med Mercruisier V8 på 200hk men jag förstår inte vad det är för motor? Är ju inte en V8 5.0 den är ju på 260hk, hittar ingen info alls om denna motor. Vet någon här det möjligtvis?

Samt ägaren skickade ett film klipp där han hade båten igång med vatten inkopplat i drevet med vattenslang men kom inget vatten från avgasrörerna, det bör det väl göra även om den bara står på tomgång?

AF6078F4-DD71-4EF3-97FA-EBC81314E2CC.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 minuter sedan skrev Adamddd633:

Hej! Går i planer på att köpa en större båt än den jag har nu, en Wellcraft 210 Classic

med Mercruisier V8 på 200hk men jag förstår inte vad det är för motor? Är ju inte en V8 5.0 den är ju på 260hk, hittar ingen info alls om denna motor. Vet någon här det möjligtvis?

Samt ägaren skickade ett film klipp där han hade båten igång med vatten inkopplat i drevet med vattenslang men kom inget vatten från avgasrörerna, det bör det väl göra även om den bara står på tomgång?

AF6078F4-DD71-4EF3-97FA-EBC81314E2CC.jpeg

Nja, beror på om det sitter 2 port respektive 4 port förgasare. Själv har jag en 5.7l med 2 port förgasare på 260hk, 4 portare är väl på 330hk. 5.0l har nog bara 200hk. Ang vattnet, det bör rinna till höger och vänster om skölden, så gör det på alpha drev. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är en äldre 5.0 V8 aka 305... De nyare med insprutning har 260...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du menar väl till höger och vänster om drevet innanför skölden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oh my bad, det kommer ut vatten på båda sidor om drevet så det funkar som det ska. Kanon!! Tack för svaren om motorn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...