Par 0 Postad 29 Juli , 2018 Jag funderar på att skaffa stävstege till min Flipper 640dc, men det verkar inte så enkelt. Pulpitarna sitter för långt från fören (50 cm) och för långt isär (80 cm) för att de stävstegar som jag sett på webben skulle kunna passa. Möjligen skulle man kunna modifiera en standardstege till att passa. Man modifierar ett steg till att ligga an mot (runt) fören och säkra detta med vajrar med krok till pulpitar. De övriga stegen skulle inte behöva modifieras och heller inte stödet mot stäven. Är det någon som har skaffat något som passar eller har några ideer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 30 Juli , 2018 Inget svar direkt men är det för dina barn? Annars är Flipper 640 DC så pass låg att en stävstege inte behövs. På gränsen till löjligt om jag får skriva så ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 31 Juli , 2018 17 timmar sedan skrev Baxlaget: Inget svar direkt men är det för dina barn? Annars är Flipper 640 DC så pass låg att en stävstege inte behövs. På gränsen till löjligt om jag får skriva så ... Såg en 640 DC i vattnet i går. Så himla låg är den väl inte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 31 Juli , 2018 Ska man kliva ned i vattnet från fören, på en sandstrand, så är det en bit. Enklast är väl att bara lägga ett rör mellan pulpitarna och sedan till stävstegen därifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 31 Juli , 2018 (redigerade) http://www.batsystem.se/products/p1043/ Eller https://www.seasea.se/stävstege-3steg-74cm?nosto=productpage-nosto-1 Redigerad 31 Juli , 2018 av Peter_K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 31 Juli , 2018 (redigerade) Kanske inte helt enkelt att hitta en lösning, Redigerad 31 Juli , 2018 av Kane Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 31 Juli , 2018 Ja det finns ju mängder med alternativ för den där fören. Går ju att skruva fast flera olika fästen att gömma under luckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parema 0 Postad 1 Augusti , 2018 2018-07-30 vid 16:38 skrev Baxlaget: Inget svar direkt men är det för dina barn? Annars är Flipper 640 DC så pass låg att en stävstege inte behövs. På gränsen till löjligt om jag får skriva så ... Nej, inte för barn. Det är primärt för en person som - när vi ska lägga till - inte kan hoppa ner på stranden utan vill kliva ner baklänges på stranden lugnt och fint. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parema 0 Postad 1 Augusti , 2018 2018-07-31 vid 14:43 skrev 535GT: Ska man kliva ned i vattnet från fören, på en sandstrand, så är det en bit. Enklast är väl att bara lägga ett rör mellan pulpitarna och sedan till stävstegen därifrån. Pulpitarna ligger långt bak så stegen skulle bli alltför lutande då tyvärr. Se bild. Så något behöver man göra för att ändra fästpunkten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parema 0 Postad 1 Augusti , 2018 2018-07-31 vid 14:46 skrev Peter_K: http://www.batsystem.se/products/p1043/ Eller https://www.seasea.se/stävstege-3steg-74cm?nosto=productpage-nosto-1 Intressanta beslag som kan användas i flera sammanhang! Även stegen kan vara användbar, man kanske skulle kunna vrida ut de övre rören så att krokarna hamnar på 80 cm bredd, som det är mellan pulpitarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dilba 13 Postad 1 Augusti , 2018 Enkelt är givetvis att montera en peke med stege integrerad. Dock en smaksak om man gillar ”pekar”. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parema 0 Postad 1 Augusti , 2018 2018-07-31 vid 18:20 skrev 535GT: Ja det finns ju mängder med alternativ för den där fören. Går ju att skruva fast flera olika fästen att gömma under luckan. Ja det är kanske utrymmet under luckan man ska ge sig på. Dels är det inte så himla brett som pulpitarna och så sitter det längre fram mot fören, ska ta mig en titt på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parema 0 Postad 2 Augusti , 2018 Jag ser att jag skrivit med dubbla identiteter av misstag, men par=parema. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser