Mingla 0 Postad 26 Juli , 2018 Hej. Efter att jag körde ca 5 sek med ankarspelet, så klickade det till nere i elskåpet. All el slogs ut. Hittar inga trasiga säkringar. Det finns två reläeer ett för alla elapparater och ett för startläget tillmotorn. När jag sätter på läge 1 så låter tillslaget i reläet svagare. Någon som vet nått om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 526 Postad 26 Juli , 2018 När du skriver reläer, är du säker på att det är reläer och inte automatsäkringa, sk dvärgbrytare? Sen tror jag du behöver beskriva vad det är du sätter i "läge 1", kanske med en bild för att vi (snarare experterna här på MG) ska förstå dina problem och försöka lösa dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mingla 0 Postad 26 Juli , 2018 3 minuter sedan skrev ChristerN: När du skriver reläer, är du säker på att det är reläer och inte automatsäkringa, sk dvärgbrytare? Sen tror jag du behöver beskriva vad det är du sätter i "läge 1", kanske med en bild för att vi (snarare experterna här på MG) ska förstå dina problem och försöka lösa dem. Man sätter i en liten nyckel som går att vrida till två lägen. När man sätter nyckeln till läge 1, så hör man reläet slår till ljudligt vilket är normalt. Då startar allt det elektriska, som instrumentpanelen, kylskåp ankarspelet mmm. När man sedan ska starta motorn så slår man över den lilla nyckeln till läge 2 och ett annat relä slår då till och då kan man vrida om startnyckeln och motorn startar då på ett uppvärmningsläge (den går på ett något högre vårtal än normal tomgång i ca 5 min). Det jag nu har beskrivet är normalläget. Nu finns det inget som fungerar. Mingla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 26 Juli , 2018 Är det en batterifrånskiljare? Har du nån bild? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mingla 0 Postad 26 Juli , 2018 1 timme sedan skrev Thallatha: Är det en batterifrånskiljare? Har du nån bild? Imorgon lägger jag upp en bild. Tack /Mingla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 26 Juli , 2018 kolla detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mingla 0 Postad 27 Juli , 2018 2018-07-26 vid 16:49 skrev ChristerN: När du skriver reläer, är du säker på att det är reläer och inte automatsäkringa, sk dvärgbrytare? Sen tror jag du behöver beskriva vad det är du sätter i "läge 1", kanske med en bild för att vi (snarare experterna här på MG) ska förstå dina problem och försöka lösa dem. Troligt fel (enligt en elektriker) är att relä 2 är paj. Tack för alla försök ni där ute. Minglade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser