Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
TobbeSthlm

VP MB10 startar ej

Rekommendera Poster

Kompisen har en snipa med denna motor i. I fjol gick motorn hyffsat men ibland började den hosta under gaspådrag och man var tvungen att sänka gasen till tomgång och då kunde man puttra hem. Men sista turen blev ej av. Stod på tomgång i 5 minuter utan problem, gasade upp lite grann, hörde att den började hosta och drog av, men det hjälpte inte utan den dog. Sedan dess har den aldrig startat igen. Någon som har en typ punktlista att beta av för att hitta problemet? Gnista, tömma bränsletanken samt ledningarna för att utesluta dålig bensin etc. Tips mottages tacksamt. mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla om stiften e blöta när den stannar...Sotiga? osv Kolla bränsle tillförsel Rengöra förgasare..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Klas Fransberg

Låter som mitt problem. Kolla topplockspackningen: Jag har fått vatten i oljetråget sedan topplockspackningen gått sönder. Mitt problem med MB10 är att topplockspackningen hela tiden går sönder och alltid på samma ställe: Mellan cylindrarna. I våras köpten jag en kopparpackning från Volvo Penta, den höll två resor. Nu har jag tillverkat en själv av material jag fick från en bilreparatör. Den topplockspackningen har hållit i två månader. Men alltså nu gått sönder igen. Är det någon som har några liknande erfarenheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...