75magnus 1 Postad 23 Juli , 2018 Hej. Har en Flipper 700 med en B23e mekaniskt insprut (k-jet). Jag bytte limpan inför säsongen 2014. Köpte en HGE som jag tyckte kändes bra och passade fint. Den gamla var en original penta men hade rostat upp så skiljeväggen var helt borta. Jag kände en effektförlust som ökade allt eftersom den gamla limpan rostade sönder. Skiljeväggen är viktig för dessa motorer. När jag fick dit den nya så fick motorn kraften tillbaka. Har nu kört 4 säsonger och inne på 5:e. Nu har motorn tappat ork igen på varvtal över 4000rpm. Detta kom fort när jag var ute och körde. Den går jämt och fint på varvtalen. Men om jag gasar så fullgas över 4000 varv händer inget utan jag bara hör hur insuget öppnar och det brölar. Misstänker limpan men den är inte så gammal än. Någon som har några funderingar. Kan ju vara massa andra saker men den går som sagt fint för övrigt. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 23 Juli , 2018 Osannolikt att limpan skulle rostat sönder på bara fyra år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 24 Juli , 2018 Den borde ju hålla några år till. Ska felsöka så gott jag kan. Några tips? Det hände ganska fort egentligen. Låg i marschfart ca 18-19kn och så började den sacka lite allt eftersom. Hela förloppet kanske tog en kvart. När jag ökade gasen hände inget. Jag har beställt nytt bränslefilter. Jag har även en bränslepump vid tanken som kanske börjat bråka. Men om soppan inte räcker vid det gaspådraget borde den väl rycka och gå ojämt. Men det gör den inte. Jämt o fint men ingen ork. Funderar på om bränslepumpen inte orkar leverera rätt mängd bränsle så kanske insprutet gör att den går jämt ändå. Sen är det ju tändningen. Det är brytarlöst system. Ska kolla över slangar så det inte är något som drar tjuvluft. Dessa k-jet är tydligen känsliga. Någon som har några tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser