Power650 0 Postad 22 Juli , 2018 Hej jag kan inte fatta att en 50hk fyrtakt från 00 kostar 30-40tkr när en ny ligger på 70tkr. Vem köper en 20år gammal motor för de summorna, vad kostade en 50hk för 20 år sedan? /Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 23 Juli , 2018 Har du köpt en för de pengarna, eller hur vet du vad de kostar? De priser du ser på Blocket, t ex, är vad säljarna önskar sig. Vad de faktiskt får, om de alls får sålt motorerna, kan vara nåt mycket lägre. Det är nog också så att de som lagts ut till alldeles för höga priser ligger kvar länge och höjer den skenbara prisnivån. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Power650 0 Postad 23 Juli , 2018 Priserna är vad jag fått från firmor och blocket, men jag har ingen aning om vad de säljs för. Det är därför jag frågar tycker priserna är orimliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 23 Juli , 2018 Det kan ju vara så att en del motorer rasar under semestern och då kanske det är svårt att få fram 70 papp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Juli , 2018 För att få en bra bild av (nästan) verkliga försäljningspriser på blocket så måste man bevaka det man är intresserad av. Det som läggs ut till verkligt gångbara priser försvinner snabbt. De annonser som har för höga priser blir kvar. (Eller ibland att samma annons försvinner och sedan återkommer.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser