Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
webkocken

Transporttips sökes

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Bella 450 som står på trailer som jag skulle behöva få transporterad från Gusum (söder om Norrköping) till Sundsvall.

Är det någon som har tips på åkare som inte är på tok för dyr?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ricky i Vagnhärad +46 70 840 54 41 har Kranbil. Tror han tog 1250kr/Tim plus moms.

Är kärran regad? Alltså kan köras i 80km/h. Vikt på båt och Kärra? Bredd? Jag har en bra dragbil, Ford Explorer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan skrev patrikflink:

Ricky i Vagnhärad +46 70 840 54 41 har Kranbil. Tror han tog 1250kr/Tim plus moms.

Är kärran regad? Alltså kan köras i 80km/h. Vikt på båt och Kärra? Bredd? Jag har en bra dragbil, Ford Explorer.

Kärran är reggad 80-vagn.

Båten väger cirka 400 kg totalt. Har ingen aning om vad trailern väger. 

Min tanke har varit att hämta den själv den här helgen, men fick semestern avbruten pga skogsbränderna och då sket det sig att kunna hämta den. Kommande vecka är körd den med då frun jobbar och jag är hemma med barnen, så skogsbränderna ställer till det på många sätt och vis.

Försöker att hitta någon vändande transport som skulle kunna ta den. Har en budget på cirka 4000:- så därav att jag letar någon som åker hemåt med plats på en trailer eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör och hämta den med barnen då. Enklast möjliga lösning. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan skrev webkocken:

Kärran är reggad 80-vagn.

Båten väger cirka 400 kg totalt. Har ingen aning om vad trailern väger. 

Min tanke har varit att hämta den själv den här helgen, men fick semestern avbruten pga skogsbränderna och då sket det sig att kunna hämta den. Kommande vecka är körd den med då frun jobbar och jag är hemma med barnen, så skogsbränderna ställer till det på många sätt och vis.

Försöker att hitta någon vändande transport som skulle kunna ta den. Har en budget på cirka 4000:- så därav att jag letar någon som åker hemåt med plats på en trailer eller liknande.

För dom pengarna kommer det att bli svårt. Iallafall från en åkare. Släng ut en annons på Blocket/Facebook och kolla om någon är sugen för 4000kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...