Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
patrik71

Köpa gps från USA

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa gps på nätet från USA... Nån som vet om man åker på tull o moms?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Det finns många trådar om detta ämne här på mg, men det allra bästa är om du känner någon som skall över, eller du själv. Sök annars här på mg så finner du många lösningar. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Ja. Tull och moms betalar du när du hämtar ut paketet, eller när de levererar det till dig vid dörren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..tryckte precis iväg min beställning till gpsdiscount. Det blev en Garmin GPSMAP 172C. $515 inkl frakt. Även med Custom/Tax så blir det en anings billigare. Annars så har www.pcpower.se bra priser på GPS! Men chansar på usa-beställning! /algot

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...flåt. Ska givetvis vara www.powerpc.se!! Dv s där dom har hyfsat billiga GPS!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har läst här på forumet att tullavgiften är 3,7% och att även moms 25% utgår på tullavgiften. Köpte min Garmin GPSMap 178C på powerpc. Garantitiden är samma som för direktimporterat dvs 1år. Köper man genom Sportmanships återförsäljare är garantitiden 3år, det är den enda skillnaden annars är det exakt samma produkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..och så fick jag min Garmin 172C levererad av Fedex idag! Åkte visserligen på tull moms. Men slutnotan blev 3700:- (plotter) 1100 (tull/moms). Totalt 4800:-. Dryga 1000-lappen billigare än hos tex powerpc! Värt det? Kanske. Nu har jag testat iallafall.. /algot

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

GPS o annat som kan klassas som säkerhetsdetaljer för sjön behöver man inte skatta för!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Selor

Vänligen fördjupa ditt resonemang fiskarn. Vad är det som gäller´för detta endamål?, Vart har du fått detta ifrån?, Hur kan man hävda att du inte skall beskattas för den vara du beställer över nätet om den nu kan klassas som säkerhetsutrustning? Vilka varor är klassade som säkerhetsutrustning? Många frågor blir det! //Selor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..vadå inte skatta? Ska göra en sökning i ärendet. Kan fiskarn komma med lite mer infor? /algot

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...