Salmotruttatrutta 1 Postad 21 Juli , 2018 Tyckte det lät lite mycket avgasljud från motorn. Såg då att det verkar som avgaserna blåst ett helt nytt litet hål på babord sida på riggen, ca 15 cm nedanför motorkåpans bottenfäste. Är det bara att täta till riggväggen så att avgaserna far dit dom ska av sig själv, eller är det läge att reparera på annat sätt - i sådana fall hur? Har en Mercury 60 Hk four stroke EFI 2003 års modell. Bifogar ett foto. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 21 Juli , 2018 (redigerade) Jag hade ett liknande hål (fast större) på en motor. Det berodde på att avlagringar delvis proppat igen kanalerna i riggen så att kylvatten stannat kvar under vintern så att det helt enkelt frös sönder. Jag rensade och lagade. Du bör nog rensa innan du lagar. Redigerad 21 Juli , 2018 av Bjorns_snipa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salmotruttatrutta 1 Postad 22 Juli , 2018 Tack för snabbt svar! En liten fortsatt fundering - behöver jag skruva bort rigghalvorna för att komma åt att rensa, eller kan jag rensa på enklare sätt? (tummen mitt i handen...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cquencer 0 Postad 22 Juli , 2018 5 timmar sedan skrev Salmotruttatrutta: Tack för snabbt svar! En liten fortsatt fundering - behöver jag skruva bort rigghalvorna för att komma åt att rensa, eller kan jag rensa på enklare sätt? (tummen mitt i handen...) Har exakt samma fel på min F60 så jag är också intresserad av hur man löser detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 23 Juli , 2018 Mitt hål var såpass stort att jag kom åt att rensa genom hålet och ned. Kanske du kan rensa nerifrån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salmotruttatrutta 1 Postad 2 Augusti , 2018 Hej! Tack för svar! Får kolla om det går - kommer nog behöva investera i en reparationshandbok också... Återkommer med ev. kommentarer efter att jag försökt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stille 0 Postad 1 Maj , 2019 Hej, Undrar hur ni som haft detta hål fixade det på bästa sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser