Pennybridge 0 Postad 19 Juli , 2018 Tja! Har nyss köpt en båt (cresent 425) aom behöver lite kärlek, har googlat de mesta men har några funderingar. 1. Båten är dubbelskrovig, plyfan verkar vara helt rutten i innerskrovet. Har borrat 2 hål o den är blöt/porös. När man går på den så känns det dock helt ok förutom längst bak där bänken varit (bortriven nu) - där är det nog bara plast för där verkar inte vara något motstånd. I båten är det sittplats fram o jag ska plasta en bänk i bak med men sen har jag tänkt o ha resten öppet (mittbänlen bortriven) Båten känns lite "klen" i sidorna, troligen för att det inte finns någon bänk bak eller i mitten just nu som stabiliserar. Rätt är väl o kapa upp o plasta om hela innerskrovet men behövs de verkligen? Tänker ur säkerhetaspekt så den inte blir för instabil iom att jag inte kommer ha någon bänk i mitten i kombo med kasst innerskrov? Eller är det lugnt ändå? Plasten i innerskrovet är helt ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 20 Juli , 2018 (redigerade) Är det verkligen en 425? En 425 har inte dubbelskrov utan enkelskrov med tofter. 415d, 430 och 432 har dubbelskrov med hel liner. Annars samma skrovdesign (som är riktigt bra dessutom). En bild säger mycket:-) Sidorna måste förstärkas på något sätt om du tar bort mittoften. Detta kan göras på flera sätt, men måste göras. När du ändå är igång, byt plyfan i akterspegeln. Den är garanterat dålig den med. Under avdelning båtar på forumet www.fiskesnack.com finner du ALLT om att renovera och bygga om dessa crescentbåtar. En väldigt populär båt att bygga om. Jag gör det själv just nu, en 415d som skall färdigställas till vintern. Redigerad 20 Juli , 2018 av ziggemannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pennybridge 0 Postad 20 Juli , 2018 8 timmar sedan skrev ziggemannen: Är det verkligen en 425? En 425 har inte dubbelskrov utan enkelskrov med tofter. 415d, 430 och 432 har dubbelskrov med hel liner. Annars samma skrovdesign (som är riktigt bra dessutom). En bild säger mycket:-) Sidorna måste förstärkas på något sätt om du tar bort mittoften. Detta kan göras på flera sätt, men måste göras. När du ändå är igång, byt plyfan i akterspegeln. Den är garanterat dålig den med. Under avdelning båtar på forumet www.fiskesnack.com finner du ALLT om att renovera och bygga om dessa crescentbåtar. En väldigt populär båt att bygga om. Jag gör det själv just nu, en 415d som skall färdigställas till vintern. Tack för svar Jag var ute o mätte båten nu, 183cm bred, 425cm lång. Är en 415d då misstänker jag? ☺ Japp ska fixa den med, den är helt rutten. Har sökt massor på fiskesnack o hittat mkt matnyttigt där. Okej! Ska googla runt lite hur jag kan förstärka sidorna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 20 Juli , 2018 (redigerade) 415d har ingen mittoft dock. Har du en bild? Redigerad 20 Juli , 2018 av ziggemannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser