zumpen 2 Postad 31 Maj , 2005 Hej alla! jag har fått erbjudande att köpa en trailer till båten men är osäker på vad jag ska ge för den! Det är en Magic Tilt från Amerika, aluminium trailer.. hittar ingen info och får ingen uppfattning om vad den kan vara värd =( kan någon hjälpa mig? kolla länken så ser ni trailern.. http://www.maringuiden.se/images/sjobod/fotoalbum/774/CIMG1057.JPG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 31 Maj , 2005 nja prisen varejerar men en ny bromsad trailer kostar ca 20-25000kr sen finns dey ju billigar mindre modeller. ha de bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 31 Maj , 2005 Ok då begär han ett överpris för trailern är obromsad.. den är 2 år gammal bara iförsig. men ska man ge 15.000 för den. frågan är ju vad den kostar ny.. kostar den 20.000-25.000 är det ju inte vart 15 direkt.. hmmm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 31 Maj , 2005 Det står inget om hur mycket den får lasta men jag antar att totalvikten är 2500kg. Att köpa en ny bromsad kärra för 20000:- är inte sant. 40000 - 50000:- är mer rätt. Amerikanska kärror går inte registrera i Sverige därför är inte bromsade intressanta. Åter till den aktuella kärran 15.000:- är nog var man får ge. Nypriset på kärran i USA är ca 20000:- och används ofta istället för träställning vid import av båt. Träställningen som man får ge ett par tusen för och som försvårar hanteringen är ju värd 0 i Sverige medan man räknar med ett visst restvärde på kärran. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 31 Maj , 2005 Lite svårt att hitta vad som säger hur mycket den får lasta men det står på den: Net carrying capacity 5000 GVWR 3900 Vet inte om nåt av det säger vad den får lasta??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 31 Maj , 2005 Om 5000 är i lbs vilket verkar riligt så är släpet avsett för 2268 kg last (1 lbs = 0,4536 kg). Vore intressant att se var personen i tidigare ilägg hittar ett bromsat släp som kan lasta detta! OBS om man ska vara noga så får man inte använda detta släp för transport då obromsade båtsläp inte får ha fjädring. Denna regel har jag dock förbisett då fjädrade släp är bättre! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik-74 0 Postad 16 Juni , 2005 Hej Zumpen, Jag väntar hem en båt i början av juli som står på en trailer. Det är en 3-axlad varmgalvad Venture trailer med modell beteckningen VBT-8600 som lastar en båt upp till 28fot och 3.9ton. Den är hydrauliskt bromsad på alla axlar och har bladfjädring. Jag gav 3.700USD för den och vill ha 30.000,-. Som sagts ovan är det svårt att registrera den då trailern inte säljs i Europa. Fjädringen kan du montera bort om du vill. Den är helt ny, uttagen från fabrik juni-2005. Kika på [LINK]www.venturetrailers.com[/LINK] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ses1 0 Postad 18 Juni , 2005 Allt kanske redan är överspelat, men det finns anledning att fundera över landsvägskörning. Vill man dra lagligt, eller bara använda som pallvirke? Med lagligt menar jag snabbare än bogsering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser