Slitzer 0 Postad 15 Juli , 2018 Hej! Har en smuggler 24 DC med en Evinrude e-tec 250 HK från 2005 som varnar för överhettning. Har varit på verkstad för att utesluta problem/ fel med själva motorn. Överhettningslarmet piper och displayen visar "OVR TEMP" vid ett flertal olika varvtal och tiltvinklar, dock aldrig under planingsgränsen. Ibland går det att köra länge med bra gaspådrag utan att problem uppstår. Varvtalsbegränsaren slår aldrig på, så motorn riskerar inte att bli för varm, skulle jag tro. Båten har s.k "tunnel" som vid stillaligande är fylld med vatten för att ge ökad stabilitet men som fyller luft i högre hastigheter. Skulle den kunna göra att kylvattenintaget suger luft och kylningen blir sämre månntro? Tacksam för tips och tankar om vad som kan fela! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 16 Juli , 2018 Läste just en tråd med samma anslag på norska baatplassen.no. någon nämnde att det skall sitta någon form av strypning där skvallerstrånel mynnar. Om motståndet blir för lågt kyls tydligen inte alla kanaler. Möjligen kan detta vara värt att googla vidare på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 16 Juli , 2018 när bytte du impeller senast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser