BSven 469 Postad 15 Juli , 2018 Jag menar naturligtvis inte genom sprayhooden utan genom den upphöjning som sprayhoodskenan sitter på. Finns det någon genomföring att köpa eller hur gör man ett bra hål som inte skaver på fallen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 15 Juli , 2018 Jag borrade upp hål, platsade fast elektrikerrör och rundade av kanterna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 15 Juli , 2018 Det går också bra att värma ändarna och kona upp dem lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 15 Juli , 2018 Med "plasta" - menar ni lägga på glasfiber eller bara limma med epoxi? Jag är osäker på vilka plaster epoxi fäster på. Första svårigheten blir att borra två hål som ligger i linje med fallet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 15 Juli , 2018 Långt träborr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 15 Juli , 2018 Långt borr och en styrning genom avlastaren...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 15 Juli , 2018 Har du redan avlastarna på rätt sida eller ska du flytta dem också? Ska du flytta dem så är det väl bäst att finjustera dem istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 15 Juli , 2018 1 timme sedan skrev AndW: Har du redan avlastarna på rätt sida eller ska du flytta dem också? Ska du flytta dem så är det väl bäst att finjustera dem istället. Jag har varken monterat avlastare eller brytblock ännu utan försöker tänka igenom hur allt skall göras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 16 Juli , 2018 11 timmar sedan skrev BSven: Med "plasta" - menar ni lägga på glasfiber eller bara limma med epoxi? Jag är osäker på vilka plaster epoxi fäster på. Första svårigheten blir att borra två hål som ligger i linje med fallet. Tror jag använde gelcoatspackel, det var 20 år sedan och de har inte ramlat loss än. Du kanske kan börja med en tunn borr och kolla med t.ex. en cykeleker eller eller liknande, då går det ju att justera. Tänk också på winschens placering, bara en av linorna kan linjera perfekt, övriga kommer mer eller mindre snett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 16 Juli , 2018 (redigerade) Jag skulle i så fall lägga linorna i avlastarna och över kanten och kolla så det blir ungefär rätt. Sen borra hål med lika långt avstånd mellan varje, eller vad som kan se bra ut. Sen skulle jag trä fallen genom hålen och in i avlastarna och finjustera avlastarna några millimeter så att linorna löper fint. edit: jag har aldrig gjort detta själv men det är så jag skulle gjort Redigerad 16 Juli , 2018 av AndW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Juli , 2018 Vi provade förs med tunt snöre, tejp, ståltråd mm, vi ritade också med blyerts. Sen borrade vi hålet från bridgedäck, stoppade i ett typ 40cm träborr som gjorde det lättare att sikta rätt. Träborret är inget vidare att borra i plast med men så fort spetsen kom igenom så kunde man ta hålsågen. Därefter stoppade vi i en halvmeter elrör och provade ut var brytblocken skulle sitta med de riktiga tamparna. Elrörens förliga ända konades och drogs in förifrån med lite polyester på. Senare kapades elrören i akterkant och konades även där. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser