Minego 13 Postad 13 Juli , 2018 (redigerade) Har bytt knutkors i mitt SX drev o korsen gick på 1300 styck....alltså 2 st. Du som har bytt vad betalade Du för bytet? Priset för bytet känns helt fel eftersom jag hittar på Drevdelar.se korsen för 499 kr. Argumentet för kostnad var att går inte att byta korsen utan att drivaxel bytes, men" hittade korsen men var tyvärr dyra."...bara bollshit eller stämmer det? En ganska stor röd flagga dök upp när jag väl sett hur det ser ut i drevet.....bytet tog 1.5 tim enligt uppgift. Blåst , lurad eller har mekaniken rätt? Första kontakt kostade korsen kring 400 kr men bossen gav mig nya priset..... Inte betalt för bytet ännu så viktigt att jag får rätt info vad gäller kostnad.....och hur bytet går till!! Redigerad 13 Juli , 2018 av Minego Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 14 Juli , 2018 (redigerade) Det finns två fabrikat av knutar på SX-drev. Man vet inte vilken sort det är innan man plockat av drevet, så man kan inte lämna någon offert innan man vet vilken sort det är. Att han hittade axelkors på annat håll än Penta gjorde att det blev billigare för dig, och 1,5 timmars jobb är väl inget att säga om. Redigerad 14 Juli , 2018 av Rollen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 14 Juli , 2018 Helt OK tycker jag. Att byta knutkors själv om man aldrig gjort det tidigare är inget man ska ge sig på, inte så svårt men mycket kan gå fel. 🤢 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser