chrillek 0 Postad 11 Juli , 2018 Har vibrationer på "mellangas" som jag inte blir klok på, bytt både propeller och tom propelleraxel (som var orak) och det har blivit bättre men är fortfarande kvar, vad beror det på? Börjar ca 5 sek in i filmen: https://www.dropbox.com/s/s4j3zn1oowbnnu5/MOV_0016_000.mp4?dl=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 12 Juli , 2018 svårt att säga så här bakom en dator, men jag tycker det låter som om den går orent, tändspolar tändstift osv kanske? 😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrillek 0 Postad 12 Juli , 2018 Kan den göra det på vissa varv bara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 12 Juli , 2018 oftast så brukar de ju som du säger höras direkt på tomgången, men det är inte själva skeddan heter det väl längst ner som är sne eller något lager som kanske börjar ge sig för att axel varit sne? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrillek 0 Postad 12 Juli , 2018 Jo, skeddan eller vad det heter är faktiskt sned, men kan det verkligen bero på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kronvik 167 Postad 13 Juli , 2018 4 sekunder in i videon låter det som om det slutar tända på en cylinder. Är effekten ok? Är en cylinder "ur spel", så är effekten mycket lägre än normalt, och då skakar det. Kolla tändstiften att börja med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrillek 0 Postad 16 Juli , 2018 4 sprillans nya tändstift, ut och testkör.. 50 meter sen börjar dem hosta och dör.. Startat inte.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrillek 0 Postad 16 Juli , 2018 Efter att ha totalvägrat starta lyckades jag till slut få igång motorn. Ryckte i gas/växelreglaget fram och tillbaka några gånger och sen startade den jättefint...?! What? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser