bjornsyse 16 Postad 8 Juli , 2018 Hejsan Den här slangen satt löst i luften nyss, jag satte den här där det såg ut som den skulle sitta. Vad är det för slang? Ska den sitta där? hälsningar Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 8 Juli , 2018 Sannolikt givare för trycklogg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjornsyse 16 Postad 8 Juli , 2018 Ok. Vad är det? det är den tjocka slangen jag menar, inte kabeln btw. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 8 Juli , 2018 Det är en hastighetsmätare som styrs av trycket som blir i vattnet när båtn rör sig framåt. De är inte så exakta och har idag ersatts av Gps i de flesta fall. Om slangen slutar med en tom ände är det med största sannolikt en sådan slang. I motoränden sitter ett litet hål i växelhuset riktat framåt som fungerar som givare... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjornsyse 16 Postad 8 Juli , 2018 Tack, då vet jag! Då är det ingen fara om den åker ut igen med andra ord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser