Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
selco_nr1

Hjälp!!

Rekommendera Poster

Hej! Har nyss köpt en ny motor.. Volvo penta 450 (eller arschimedes... skillnad??) iallafall så fick jag med en trycktank men utan slang.. Tänkte då att det köper jag på Biltema och va inne på nätet å kollade vad dom hade.. Dom har ju bara bränslekoppling till OMC, mercury, chrysler och yamaha.. aha tänkte jag.. de kvittar säkert.. Min gamla motor är en yamaha 28hk komplett med tank och slang och provade den slangen på tanken jag fick med när jag öpte pentan.. den passade. Men då kom jag på att jag behöver en koppling på bränsleslangen till förgasaren för det satt nämligen ingen där heller. Men det finns ju inga hanar som man bara kan trä på en slang, bara tankkopplingar till div. märken! 1.Vad ska jag köpa? 2.kvittar det vad man har för trycktank? 3. har man fel trycktank bensinflödet inte stämma då eller? TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1.Kan du inte ta snabbkopplingen från din gamla? 2. kvittar 3. motorn suger själv från tanken..(om slangen inte läcker in luft på vägen) Jag har en snabbkoppling med både hona och hane från en tank, det kanske skulle kunna passa..? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jag har tänkt på de men jag ska sälja min gamla motor snart och då vill jag ju att allt ska vara komplett :-).. men man kan väl skita i och ha en snabbkoppling på motorn så man har en lång slang med pump och en hona som man fäster i tanken.. lite bökigare men det borde väl funka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst går det, jag har en snabbkoppling på tanken och en på motorn.. Då slipper man hålla reda på slangen när man tar med sej tanken...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...