Kvinnornasman 7 Postad 5 Juli , 2018 Som rubriken lyder, finns det någon som skulle vilja förklara hur man demonterar ett Aq 100 A drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lostsailor 19 Postad 5 Juli , 2018 Ta bort dom två skruvarna som håller styrarmen ovanpå drevet. Lyft upp drevet och lossa bälgen Ta bort kåpan på vänster sida och ta bort växelvajern Lossa insexsskruvarna på varje sida av drevet som håller tapparna till upphängningsbyglen. Palla upp drevet eller ha nån som hjälper till och hålla. Slå med hammare och dorn på upphängningstapparna innåt tills dom antingen trillar av eller är förbi byglen. Lyft bort drevet busenkelt på 100 drev. ta bort propellern med för att göra det hela lite smidigare innan 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 5 Juli , 2018 Töm ur oljan innan för att kunna lägga drevet ner utan kladd. Om tapparna går trögt(vanligt) så kan man slipa dessa lite lätt innan så de går lagom trögt. Var noga att bälgen hamnar rätt i sitt spår vid återmontering och använd ENBART hypoidolja i ett 100A drev. Vissa firmor säljer på div andra oljor, men hypoid är det som skall vara i(minns det som sae90). Det är inte samm olja som till de senare dreven. Svårigheten vid montering är att få på zeppajointen(ser ut som en ölburk som hänger ur drevet och skall på splinesen på drivaxeln). Den vill ställa sig snett och fastna. Det är bara att lirka så går det tillslut. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 5 Juli , 2018 46 minuter sedan skrev Lostsailor: Ta bort dom två skruvarna som håller styrarmen ovanpå drevet. Lyft upp drevet och lossa bälgen Ta bort kåpan på vänster sida och ta bort växelvajern Lossa insexsskruvarna på varje sida av drevet som håller tapparna till upphängningsbyglen. Palla upp drevet eller ha nån som hjälper till och hålla. Slå med hammare och dorn på upphängningstapparna innåt tills dom antingen trillar av eller är förbi byglen. Lyft bort drevet busenkelt på 100 drev. ta bort propellern med för att göra det hela lite smidigare innan Tusen tack för informationen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 5 Juli , 2018 17 minuter sedan skrev Mange249: Töm ur oljan innan för att kunna lägga drevet ner utan kladd. Om tapparna går trögt(vanligt) så kan man slipa dessa lite lätt innan så de går lagom trögt. Var noga att bälgen hamnar rätt i sitt spår vid återmontering och använd ENBART hypoidolja i ett 100A drev. Vissa firmor säljer på div andra oljor, men hypoid är det som skall vara i(minns det som sae90). Det är inte samm olja som till de senare dreven. Svårigheten vid montering är att få på zeppajointen(ser ut som en ölburk som hänger ur drevet och skall på splinesen på drivaxeln). Den vill ställa sig snett och fastna. Det är bara att lirka så går det tillslut. Tack, nu skall jag enbart demontera, skall nämligen sälja. Men alltid bra info för framtiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser