Marzin 0 Postad 5 Juli , 2018 Hej, Jag har en Mercruiser 5,7 som jag precis har renoverat vattenpumpen på efter att lager hade skurit. Impeller ej bytt då den såg bra ut. Nu kyler den inte på tomgång utan jag måste få varv på motorn för att den ska suga. Nästa steg är att byta impellern men är det någon som har en idé vad som kan vara fel? Kan det suga luft någonstans trots att det inte läcker vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 5 Juli , 2018 (redigerade) Jag är absolut inte kunnig på Mercruiser-motorer, men generellt kan det absolut sugas in luft på hela sugsidan från skrovgenomföring fram till pump utan att det läcker ut något vatten. Det kan nog även läcka in luft i själva pumphuset. Mitt sjövattenfilter har en mikroskopisk läcka i locket som gör att det kommer klart lite kylvatten vid tomgång. Nu har jag bestämt mig för att läckan är bra - så jag har låtit den vara kvar - eftersom den bryter häverten när motorn är avstängd. Läckan är så liten att det bara kommer en liten bubbla itaget, men det räcker för att "suget" ska bli jättelitet vid tomgång. Mackey Redigerad 5 Juli , 2018 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 Juli , 2018 Luft läcker in l å n g t innan vätska läcker ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser