Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Trissorange

Ommålning

Rekommendera Poster

Hej I en nära framtid så har jag tänkt att måla om min båt för att snygga till den utvändigt. Men när man besöker dessa färghandlare så känns allt som mer avlägset att få råd till en ommålning för färg priserna är minst sagt hutlösa. Då går funderingarna över automatiskt till om det är samma priser utomlands eller om det bara är Svensk priser på färgen på samma sätt som med alkoholen. Så är det någon som vet om man skulle tjäna på en egen import av färg eller om det finns någon färghandlare i landet som har normala priser????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårigheten ligger i blandningen av härdare i färgen. Färgen ska kunna flexa utan att spricka, men ändå vara tillräkligt hård för att inte deformeras (tex liggande i vagga på vintern) Ta råd av handlaren, men beställ utomlands via internet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle vara kul att testa den där cellulosa färgen och kanske jag gör det på min plast eka först :-) .Det är riktigt att plastfärgen måste vara lite elastisk för att inte spricka på en båt. Skall försöka gräva lite på Internet så märker man vilka färger de har där, till vilket pris..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...