Transporterprrsson82 0 Postad 2 Juli , 2018 Har en Regal 185 medalion från -89 som det sitter en inombordare mercruiser 3,7liter i. Men nu när jag skulle fylla glykol i den så rinder det rakt igenom å ut vid propellerhuset där den ska suga in sötvattnet vad har hänt?? kan nått ha frysit sönder ????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 2 Juli , 2018 Är båten ny för dig? Varför skulle du fylla på glykolvatten, var värmeväxlaren tom? Om båten varit i din ägo flera säsonger, hur har du konserverat motorn? Om glykolvatten rinner rakt ut så finns det i princip bara ett par fel. Värmeväxlaren har tackat för kaffet, detta har lite olika grundorsaker. Tex frysskada pga felaktig eller utebliven konservering. Sedan så är väl expansionskärlet ihopbyggt med avgaskröken på den där här kan det finnas en genomrostning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 2 Juli , 2018 Kanske en dum fråga, förutsätter att båten är helt ny för dig, kan du ha motor med sjövattenkylning ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Transporterprrsson82 0 Postad 2 Juli , 2018 Jo båten är ny i min ägo.. köpte den som objekt så har fixat det som jag viste var trasigt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 2 Juli , 2018 Är du säker på att motorn har sötvattenkylning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Transporterprrsson82 0 Postad 2 Juli , 2018 Jo det är ett slutet system med värmeväxlare så det är både glykol sen så kyls den av älvsvattnet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 2 Juli , 2018 Då måste det antingen vara felkopplat eller så är värmeväxlaren trasig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser