Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Knorr026

PANIK! Snart semester och riskerar att bli stående på landbacken - Hål i skrovet

Rekommendera Poster

Det är väl lite som vilka samtal som helst, de fortsätter även om den som började prata går där ifrån. 

Jag var i tidiga tonåren när jag lagade min första båt, eller det var min första lagning fast på min andra båt. Det är inte så väldigt avancerat faktiskt, men man ska inte ha mer än en tumme mitt i handen.

Kan man sy på en lapp på byxorna, eller limma fast en, och följa ett sockerkaksrecept så fixar man nog att sätta igen ett litet hål i skrovet också.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev Mackey:

Det är väl lite som vilka samtal som helst, de fortsätter även om den som började prata går där ifrån. 

Jag var i tidiga tonåren när jag lagade min första båt, eller det var min första lagning fast på min andra båt. Det är inte så väldigt avancerat faktiskt, men man ska inte ha mer än en tumme mitt i handen.

Kan man sy på en lapp på byxorna, eller limma fast en, och följa ett sockerkaksrecept så fixar man nog att sätta igen ett litet hål i skrovet också.

Mackey

Fast det där att laga byxor är inte helt enkelt - åtminstone för oss som aldrig har fått gå syslöjd.

Det var hål i en ficka på mina blåbyxor. Det är jobbigt när det hela tiden försvinner skruvar ur fickorna.

Bad frugan bara sy igen fickan rakt över. om den blev lite mindre spelade ingen roll.

Hon tyckte det var besvärligt. 

Tog byxsorna och sydde rakt över fickan med symaskinen. Det gick väldigt snabbt och enkelt.

När jag skulle ta på mig dom hade jag även sytt igen byxbenet. 😫

Men att plasta igen ett lite hål i en plastbåt - det är enkelt. Sånt har jag ju bara hållt på med (på amatörnivå) i mer än 40år.

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...