Hardangersnipa 0 Postad 26 Juni , 2018 (redigerade) har en Volvo penta C 10 S 4 undrar om backslaget har kugghjulsinkoppling framåt och enbart lameller till backen .kuggar in och drar hel ok frammåt men slirar på backen . Redigerad 26 Juni , 2018 av Hardangersnipa Felskrivning på motor typ o backslag . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 Juni , 2018 Hej och välkommen! Jag vill minnas att det finns justering till backen. Sen måste jag fråga vad du använder för olja? Många använder syntetisk olja och felaktigt tror att den alltid är bäst. 😉 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hardangersnipa 0 Postad 27 Juni , 2018 5 timmar sedan skrev Pentax: Hej och välkommen! Jag vill minnas att det finns justering till backen. Sen måste jag fråga vad du använder för olja? Många använder syntetisk olja och felaktigt tror att den alltid är bäst. 😉 Har vanlig motorolja nu men vet inte vad det varit förut . Vet du var och hur man justerar ? Googlade och fick det svaret om oljan men ej säker . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 Juni , 2018 http://www.albinmotor.com/AlbinMotor/pdf/O11_O21_inst_swe.pdf Här finns instruktion till att justera backslaget, om det är denna modell av backslag du har. Vanlig motorolja brukar innebära SAE 15-40. Det ska vara SAE 30, brukar säljas som gräsklipparolja. 😉 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hardangersnipa 0 Postad 29 Juni , 2018 2018-06-27 vid 10:53 skrev Pentax: http://www.albinmotor.com/AlbinMotor/pdf/O11_O21_inst_swe.pdf Här finns instruktion till att justera backslaget, om det är denna modell av backslag du har. Vanlig motorolja brukar innebära SAE 15-40. Det ska vara SAE 30, brukar säljas som gräsklipparolja. 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hardangersnipa 0 Postad 29 Juni , 2018 Tusen tack för hjälpen Pentax .ha skrivit ut hela boken på papper .👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hardangersnipa 0 Postad 1 Juli , 2018 Justeringen funka perfekt 😁👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Juli , 2018 va bra, 😁 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser