Isaxsson 1 Postad 24 Juni , 2018 Min vindmätare har slutat fungera, den är sedan båten var ny 2007 Beneteau Oceanis I displayen är det bara nu tre streck, jag har kollat alla skarvar, även varit upp i masttoppen och sprejat kontakt spray. Försökt googla lite, kan det bero på vindgivare, den är rätt dyr, innan jag byter vill jag vara så säker som möjligt Tipps? Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 24 Juni , 2018 Jag har sett några vindgivare som åskan tagit utan att man märkt det ombord så det kan nog vara givaren. En ny givare kostar typ 5tkr? En ny anläggning RAYMARINE I60 VIND PACK kostar ett par tusen mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Isaxsson 1 Postad 14 Juli , 2018 Hittade felet, skadad kabel det ska komma 8v från röd kabel, vid mastfoten endast 2 volt så jag drog en separat kabel då fungerade det, nu söker jag en ny kabel men den verkar svår att finna utan den med toppanslutning och den är dyr, har skarvat skadan och kör så i sommar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser