noojd 1 Postad 24 Juni , 2018 Jag har en Suzuki DF150 (2017) med elektronisk startspärr. Ljudet som bekräftar att startspärren är upplåst är verkligen vedervärdigt högt (hela hamnen vänder sig om). Min handlare säger att det inte går att påverka ljudet och jag tänker därför använda det gamla tricket att tejpa över öppningen där ljudet kommer ifrån men är inte säker var ljudkällan är. Frågan är alltså om det är någon som har haft samma upplevelse och lyckats göra något åt det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinSmb 0 Postad 24 Juni , 2018 Hej, Buzzern sitter vid tändningslåset inne i reglaget till min Suzuki, hade externt tändningslås innan och då satt den bakom det. Du kan säkert dämpa den med tejp för att tysta den. Jag upplever också att det är ett onödigt högt tjut och tänkte kolla möjligheten att koppla den till en lampa istället för buzzer. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noojd 1 Postad 5 Juli , 2018 Stort tack för ditt svar! Ska försöka lokalisera buzzern och tejpa (är inte tillräckligt elkunnig för att göra något annat...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noojd 1 Postad 30 Augusti , 2018 Uppdatering: Efter lite letande hittade jag en buzzer i en kopplingsdosa vid gasreglaget samt en bakom "instrumentbrädan". Nu är det tyst och fint och tändningen kan slås på utan att man riskerar att få hörselskador... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser