Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
Mackey

Midsommarvädret 2018

Rekommendera Poster

Hej alla blöta (eller blivande blöta) midsommarfirare!

Är det inte fantastiskt att vi haft mer än en månad med sol, värmerekord och vackert väder - i alla fall i Stockholm - och när det drar ihop sig till midsommarfirande så "kollapsar" vädret...

Vattenförbrukningen har aldrig varit så stor i Stockholm tidigare, nära 500 miljoner liter per dygn.

Vattningsförbud!

Skogsbränder!

Eldningsförbud!

Och vad händer nu?

1410488385_Vderpmidsommar.thumb.jpg.138520db4af95a195a9f1e1440437a54.jpg

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Lite blåsigt kanske men skapligt soligt

bild.png.76b4453da99a7bb2acb2da9cf79e4e95.png

bild.png

Redigerad av b_syrsa
Dubbla bilder..... som jag inte lyckas göra till en...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

20 mm på torsdag och 26 mm på fredag här i Gävle. Det behövs vatten så det är väl bra... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan skrev Azguz:

20 mm på torsdag och 26 mm på fredag här i Gävle. Det behövs vatten så det är väl bra... 

Be careful what you wish for 😉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi åkte ut till vår klubbholme igår. Jag jobbar från båten idag. Hade lite sol i går kväll men idag är det sådär...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade ni räknat med något annat??? Fina midsommardagar på sjön kan jag räkna på mina fem fingrar i mitt drygt 35-åriga båtliv :(. Antingen blåser det, regnar eller är kallt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det brukar vara finfint väder i skärgården tycker jag, men just nu är det inte så bra. Ska sluta om en halvtimme och återkomma i natt.

Vid 12 på midsommaraftonen slutar det och då är det dags för dans kring stången.

Mackey 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, vi tyckte 16 m/s var mycket i byarna, men nu är det sol och lugnt på Finnhamn. Kläderna skalas av lager efter lager runt midsommarstången vod Paradisviken. Tur att dansen började först kl. 15.

Riktigt trevligt midsommar på er alla oavsett väder och vindstyrka.

Mackey 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

om man skaffar sig en båt stor eller liten får man anpassa sig efter väder o vind,jag slipper detta efer 45år som båtägare,sålt båten men hänger med lite ännu på dessa sidor,kanske kan ge några god råd,i denna dyra hobby.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tur att man har alternativ, blev stugan i Sörmland detta år, även där nederbörd men skönt med avkoppling framför brasan. 

Ska ut till helgen med båten och ska det bli bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var mycket tydligt att många valt andra alternativ till Stockholms skärgård. Det var ganska tomt överallt och vi fick en plats i Paradisviken på Midsommarafton kl. 14.

Vi brukar nästan aldrig ligga i gästhamn och det verkar vara fler än vi som inte gör det så ofta. En båt snodde in vår ankarlina i propellern och grannbåten hjälpte till att få loss linan. Inom tio minute satt en båt fast i grannbåtens ankarlina. "Jag orkar inte mera!" hördes över viken. Nya dyk.

Vi ska nog fortsätta att hålla oss ifrån gästhamnar...

Nu blir det några dagar hos vänner i skärgården och sedan en dryg veckas jobb före semestern. Vädret ska bli bättre, men det var inte så hemskt under midsommarhelgen som man kunnat befara.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan skrev Mackey:

Det var mycket tydligt att många valt andra alternativ till Stockholms skärgård. Det var ganska tomt överallt och vi fick en plats i Paradisviken på Midsommarafton kl. 14.

Det är 02-lagens fel. Fråga ljungbergarn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo så är det säkert, tänkte inte på det...

Vår båt är så kort och långsam så vi får supa och segla samtidigt bara vi kan hantera båten och håller oss under 1promille.

När jag tänker efter var det nog väldigt många 32 fots segelbåtar och snipor ute. :P

Mackey

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...