Ellertz 0 Postad 20 Juni , 2018 Tjena, Hade tänkt ställa tändning på min mercruiser 5,7 Thunderbolt IV ikväll, men jag hittar inte igen kabeln som man ska jorda för att kunna ställa tändningen. Den enda lila/vita kabel jag hittade var den som går till mikrobrytaren vid växelföraren. Annars var det en svart kabel och en blå/grön som fanns "över" Någon som kan tänkas ha en idé vart den kabeln kan vara? Jag gjorde en grovinställbing på fri hand tills motorn gick mjukt och fint, men de skulle vara skönt att göra en exakt inställning också. Trevlig midsommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacek-se 0 Postad 21 Juni , 2018 Kabeln finns inte på Thunderbolt IV ! Den lila/vita kabel har Thunderbolt V. Hälsningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ellertz 0 Postad 21 Juni , 2018 Okej... Nu blir jag lite osäker om jag verkligen har Thunderbolt IV och inte V. Hur ser man skillnad på dessa? Finns det någon enkelt sätt? Dekalen som ska sitta på kåpan för flamskyddet är borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacek-se 0 Postad 21 Juni , 2018 Kolla på nätet efter Mercruiser service manual. http://boatinfo.no/lib/library.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser