panthorn 0 Postad 19 Juni , 2018 Hej, Har köpt en båt med en styrning som är ett hemmabygge. Pang sa det och nu ser det ut enligt bilden nedan. Allt i övrigt fungerar. Det är bara "hopkopplingen" som jag behöver hjälp med hur jag enklast kan lösa. Tacksam för alla svar jag kan få! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 19 Juni , 2018 Ser ut som om den rostiga 90-gradersplåtbiten sitter åt fel håll. Hur såg det ut när det fungerade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
panthorn 0 Postad 19 Juni , 2018 1 timme sedan skrev Baxlaget: Ser ut som om den rostiga 90-gradersplåtbiten sitter åt fel håll. Hur såg det ut när det fungerade? Tack för svar, Jag minns inte riktigt hur den satt innan 😕 Ska prova att bara dra dit någon 90-gradersplåtbit åt andra hållet och se vad som händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandgrens 8 Postad 19 Juni , 2018 Det är väl bara att vrida runt den 90 gradiga plåtbiten och köra en bult genom den och hålet du ser där på motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
panthorn 0 Postad 16 Juli , 2018 Hej nu är jag tillbaka. Har provat lite hit och dit men ert förslag fungerade tyvärr inget vidare. Nu har jag inte hängt allt för mycket läpp utan helt enkelt kört på men utan styrpulpet. Ser dock ganska kul ut när man gasar med "styrpulpetsgasen" samt styr direkt från motorn Problemet är att när man håller ner styrarmen i "position" så är den cirka 1,2 decimeter under själva hålet som ska in i motorn (där en skruv sitter nu på bilden). Försöker jag vrida upp den så vrids den snett uppåt och blir felvinklad. Slutligen, som man kan se på den sista bilden. Säg att det skulle fungera att bara skruva ihop den med den vinklade metallbiten så kvarstår problemet att jag knappt kan svänga vänster. Sista bilden illustrerar detta rätt bra. Över lag känns det som att denna styrarm är till för en motor som har "hålet" åt andra hållet, dvs uppåt-nedåt och inte sidledes. Min mor var inne på en båtverkstad och pratade lite med dem men han som arbetade där sa samma sak eftersom han med fick de första bilderna bara. Allt hjälp uppskattas Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser