Basse 0 Postad 30 Maj , 2005 Mercury expert sökes?! Min 20hk Mercury från slutet på 80-talet vill bara gå på en cylinder, går ej på 2:ans cylinder. Det som är konstigt är att mellan varven går den riktigt bra på bägge cylindrarna. Har bytt spolen och samma sak upprepas, dvs mellan varven går den på bägge. Nu undrar jag ifall ngn har haft ett liknande fel och skall kunna ge tips hur jag skall fixa detta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 30 Maj , 2005 Kan vara CDI-boxen. Eller helt enkelt stift eller tändkabeln. Byt ut stiftet. Eller skifta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse 0 Postad 31 Maj , 2005 Kabeln är bytt och stiften e nya, har också skiftat dem. CDI-box är den dyr?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 31 Maj , 2005 Antar att det är dubbla förgasare,,kanske nåt skräp i den ena???,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse 0 Postad 31 Maj , 2005 Har jobbat ett par timmar ikväll med motorn och lokaliserat felet till den grön/vita kabeln som går från spolen till boxen, antagligen är det ngt fel i boxen. Är det någon som har någon aning om denna box?? Den är ju gjuten(plast), så det går ju inte att skruva upp den. NGN som har erfarenhet av boxen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 31 Maj , 2005 Blir nog att byta den är jag rädd. Kostar en ordentlig slant. Tippar på en 1500 runt sådär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 31 Maj , 2005 Hade samma fel för två år sedan. Det var boxen, inget kul...Då betalade jag 1600 för den :cry: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse 0 Postad 2 Juni , 2005 Måste ännu fråga om boxen... Är det någon som öppnat CDI-boxen och kan berätta för mig hur den ser ut innuti?? Tänkte göra ett sista desperat försök och spruta in lite kotaktspray iall att det skulle lösa mitt problem. ps. Statistiken säger att idag går motorn(var 3:e/4:e dag går den perfekt) ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse 0 Postad 6 Juni , 2005 Bytte boxen kostade 145 euro här i Finland, motorn iskick... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 6 Juni , 2005 skaffa en ny ingen ide att försöka fusk laga. bättre att komma hem för egen maskin?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mercury Postad 10 Juni , 2005 kolla på båt skroten beg detaljer,köpte min cdi box till 75 hk mercury gav ca 1000 spänn har funkat hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser