Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Trolling

Fyrtaktare

Rekommendera Poster

Hej på er Båtägare! Förr eller senare blir man tvungen att byta båtmotor,och då blir det en fyrtaktsmotor. Men då är frågan vilket märke ska man köpa,skall man ha förgasare eller direktinsprutad motor? Motorstyrkan som är aktuell är mellan 60Hk-80Hk Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej skulle nog sattsa på insprutare dom som verkar ha dom mest tystgående just nu är suzuki. för jag förmodar att du ska trolling fiska

post-7676-1394234402,8864_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jag glömde att skriva detta att jag ska trollingfiska men det är helt rätt, Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Kan också rekommendera Suzuki insprutare. Hade en Evinrude och den gick tyst och väldigt jämnt. Det är samma motor som Suzuki.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tack för tipsen. Alla rekommenderar Suzuki 4-takt med insprutning, då undrar jag är Suzuki bättre än Yamaha de nya med insprutning? Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

dom är nog lika bra för det är ju japaner bägge två. så var det förr i alla fall men nu för tiden så är det samma i många modeler av olika fabrikat :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej båtägare, Bytte min Johnson VRO90 86:a mot en Mercury F115 EFI 02:a och hela båten kändes som ny. Kör man sakta så drar motorn också mindre bensin och hörs inte och luktar inget. Du får en bättre effekt vid acceleration och en bättre bränsleekonomi med insprutning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En mercury EFI motor, dom är perfekta. Köper man till ett så kallat Smartcraft kan man dessutom själv ställa tomgången medans man kör!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säger bara ... HONDA Fyrtaktarnas urmoder och fortfarande the king :-nojd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv flera olika märken på fyrtaktare. Kan inte säga att någon är överlägsen. Varje generation blir bättre på något område men ofta händer det att man upptäcker problem med något. Satsa på någon som har hyfsat ny konstruktion men där marknaden har haft tid att upptäcka ev barnsjukdomar. Förgasarmotorer är lite mer lättmekade (sägs det) medans insprutare är bränsle-effektivare menar många. Viktigast kanske ändå är att du har nära till en service-verkstad och till reservdelar för ALLA motorer går sönder förr eller senare. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle självklart rekomendera insprutningsmotorn :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...