Mia 0 Postad 14 Juni , 2018 Har just köpt en ny Aquador. När vi hade gäster med som skulle sova i solbädden bak passade inte dynan som skulle ligga där. Den var inte lika tjock och hade inte riktigt samma form. Försäljaren sa att det alltid hade varit på det sättet. Vi jämförde med en osåld båt och det var precis likadant. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 Juni , 2018 Det var absolut inte så på den tidigare designen i 26, så jag gissar att man gjort en miss vid face-liften i inredningen i samband med att man döpte om modellen till 27. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mia 0 Postad 14 Juni , 2018 (redigerade) Ok. då vet vi. Är det någon som har en äldre årsmodell typ 2015 som har märkt detta? Gärna med bild. Det verkar som om vi måste överbevisa den dryga säljaren Redigerad 14 Juni , 2018 av Mia Glömde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 14 Juni , 2018 Var är den köpt? Oavsett hur det ser ut på andra modeller så får dom ju styra upp dynan på en nyköpt båt för 1.x miljoner. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 15 Juni , 2018 Gör en korrekt reklamation av felet skriftligt (mail) och begär att säljaren åtgärdar felet. Som jag ser det är ett ursprungligt fel på varan (båten). Det är rimligt att räkna med att en dynan passar i utrymmet den är avsedd att ligga i och att den är lika tjock som övriga dynor. Om säljaren är dryg och strulig så är det nog lika bra att ta hjälp av kommunens konsumentvägledare eller en jurist direkt så att allt blir rätt och riktigt formulerat. Tänk på att du kan ha rätt till ersättning för dina kostnader, bl.a. för resor till och från säljaren. Läs på om konsumentköplagen! Hoppas det löser sig. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 20 Juni , 2018 Alternativ är ju att ringa Aquador i Finland direkt, de är ju lite mer måna om att kunden är nöjd och får rätt saker. Alternativt mailet dem direkt och frågar om man skall få en minikudde till solplatsen som inte passar! Oftast lättare att gå direkt på konstruktören än att få säljaren att prata med dem tyvärr! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser