Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 Hej. Fick syn på en Bayliner 2456 fly på blocket. Utrustad med Motorn vp 5.7l V8 . Någon som har erfarenhet av just denna modell? Det jag kan tycka är ett minus är dom smala gångborden. Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 12 Juni , 2018 Ja, skarndäcket var helt sjukt smalt såg jag. Men jag kollade annonsen och du har en hel del andra minus också innan man ens kan fundera på huruvida skarndäckets bredd är en dealbreaker. Eller tänkte du spendera resten av sommaren med renovering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 3 minuter sedan skrev hbengtsson: Ja, skarndäcket var helt sjukt smalt såg jag. Men jag kollade annonsen och du har en hel del andra minus också innan man ens kan fundera på huruvida skarndäckets bredd är en dealbreaker. Eller tänkte du spendera resten av sommaren med renovering? Men skarndäcket är smalt på nästan alla bayliners eller? Du får gärna berätta vad du såg som minus, såg endast två bilder med bett om fler. Ja tanken är att köpa ett renoveringsobjekt och göra klart båten till nästa sommar. Har gett upp tanken att få tag i en båt till denna säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 Detta kanske är en helt galen ide men skulle man på ett snyggt sätt kunna bredda skarndäck? eller kommer detta se väldigt konstigt ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 12 Juni , 2018 23 minuter sedan skrev Kvinnornasman: Men skarndäcket är smalt på nästan alla bayliners eller? Du får gärna berätta vad du såg som minus, såg endast två bilder med bett om fler. Ja tanken är att köpa ett renoveringsobjekt och göra klart båten till nästa sommar. Har gett upp tanken att få tag i en båt till denna säsongen. Nja, det allmänna intrycket. Två bilder och beskrivningen räcker långt. Äldre båt från 80-talet, "gör det själv", bensin-V8. Skicket på en båt skvallrar ju inte sällan om hur ägaren har skött den under åren. Att sminka med "möjligheter" eller "anpassningsbar" är ju inget annat än en omskrivning av en rätt sunkig båt. Det är inte bara kosmetiskt - om motor, drivlina och bränslesystem är i samma skick som båten så hade jag inte kört en meter utan en ordentlig genomgång. Men eftersom du är beredd på att renovera så är det ju av mindre betydelse. Bara man är införstådd med tid och framförallt kostnader. Men nog måste det finnas gott om båtar som är körklara? Du skriver att du gett upp hoppet om att hitta något? Finns ju hur mycket som helst på blocket, och efter midsommar är det säkert läge att pruta. Vad söker du? Och budget? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 (redigerade) 7 minuter sedan skrev hbengtsson: Nja, det allmänna intrycket. Två bilder och beskrivningen räcker långt. Äldre båt från 80-talet, "gör det själv", bensin-V8. Skicket på en båt skvallrar ju inte sällan om hur ägaren har skött den under åren. Att sminka med "möjligheter" eller "anpassningsbar" är ju inget annat än en omskrivning av en rätt sunkig båt. Det är inte bara kosmetiskt - om motor, drivlina och bränslesystem är i samma skick som båten så hade jag inte kört en meter utan en ordentlig genomgång. Men eftersom du är beredd på att renovera så är det ju av mindre betydelse. Bara man är införstådd med tid och framförallt kostnader. Men nog måste det finnas gott om båtar som är körklara? Du skriver att du gett upp hoppet om att hitta något? Finns ju hur mycket som helst på blocket, och efter midsommar är det säkert läge att pruta. Vad söker du? Och budget? Ja förstår vad du menar, självklart får man gå igenom båten och se hur det är skött. Jo det finns en del båtar men alldeles för mycket pengar för mig. Sålde nyss min Marieholm Catalina M22 för 23000 (lite fel på motorn). Jag söker en kabinbåt med hyfsat stort akterdäck, helst diesel men då blir det plötsligt mycket dyrare. Jag har kollat på några alfa 24 som ligger ute, som är renoveringsbehov. Tanken i så fall var att få tag på ett aluminumskrov med bra motor för att sedan renovera. Och att jag är intresserad av just Aluminumskrov är att det i stort sett håller i all evighet utan större underhåll. Finns dock nackdelar med det också, om du går på och får en skada i skrovet är det betydligt jobbigare att laga än med en plastbåt. Jag är alltså inte omöjlig för att gå tillbaka till plastskrov, men då får det vara något prisvärt. Jag har även varit inne på en Exotic som ligger ute för 80 000 just nu. Bra utrymme för att kunna göra längre resor men även ett bra akterdäck som man kan vara många på. Vill inte lägga mer än 50-60 000. Därav att jag har gett upp att få tag i en båt till denna säsong. Så inväntar hösten då folk tröttnat och antagligen sänker priserna rejält. Anledningen till att jag vill ha Diesel är avseende förbrukning samt att man slipper risken för brand som årligen händer på bensinmotorer. Redigerad 12 Juni , 2018 av Kvinnornasman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 12 Juni , 2018 13 minuter sedan skrev Kvinnornasman: Anledningen till att jag vill ha Diesel är avseende förbrukning samt att man slipper risken för brand som årligen händer på bensinmotorer. Har du statistik på att det är bensinmotorn som är grundorsaken eller om det är gasol/sprit/mm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 47 minuter sedan skrev Kane: Har du statistik på att det är bensinmotorn som är grundorsaken eller om det är gasol/sprit/mm? Nej ingen statistisk. Var inte alltför längesen jag läste om det här på MG dock, och då var det pga av bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 12 Juni , 2018 Har du tittat på Coronet? Den här verkar uppfylla dina krav, till på köpet diesel. 70000 papp verkar vara ett skapligt fynd. https://www.blocket.se/stockholm/Coronet_24_Family_Diesel_79594977.htm?ca=14&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 Det tog inte lång tid innan baylinern blev såld! Coronet har jag inte tittat på nej, det ska jag titta lite närmare på. Tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 12 Juni , 2018 Här kan du läsa lite mer om Coronet båtarna https://www.coronet.nu/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 12 Juni , 2018 Just nu skrev Gelis: Här kan du läsa lite mer om Coronet båtarna https://www.coronet.nu/ Jag ska väga denna mot dom andra jag är intresserade av så får vi se! Men tack för tipset. Och bara hojta till om du kommer på något mer. Om några år blir det segelbåt istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser