Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
Nova26

Tanklock till Nimbus 26 Nova

Rekommendera Poster

Har en Nimbus 26 Nova -00 där jag tappat locket till påfyllningen av diesel...  Har nu letat överallt efter ett nytt, men ingen har lyckats få fram ett i rätt dimension.

Någon som vet var man kan hitta ett sådant? Vill börja med att säga att Nimbus inte har några..

Yttermått gängan är 45mm.  Tog en bild på locket för vattenpåfyllningen, och det är ju av exakt samma mått.

Mvh

Thomas

Tank 2.jpg

Tanklock.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimbus själva har rätt bra koll på reservdelar till äldre modeller. Kontakta deras reservdelsavdelning så löser det sig säkert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt svar.

Nimbus var de första jag kollade med, men de har ingenting alls att erbjuda... Det är det som är problemet för mig...

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
3 timmar sedan skrev Nova26:

Har en Nimbus 26 Nova -00 där jag tappat locket till påfyllningen av diesel...  Har nu letat överallt efter ett nytt, men ingen har lyckats få fram ett i rätt dimension.

Någon som vet var man kan hitta ett sådant? Vill börja med att säga att Nimbus inte har några..

Yttermått gängan är 45mm.  Tog en bild på locket för vattenpåfyllningen, och det är ju av exakt samma mått.

Mvh

Thomas

Tank 2.jpg

Tanklock.jpg

Nimbus brukar använda standard grejer, de har tidigare använt artiklar från Rocca, det säljs bla av watski, Rocca har en hemsida du kan kolla på. Till min Epoca finns de flesta grejer på Rocca går du bet får du väl sätta dit en ny genomföring med lock. Hittade detta på watski  från Rocca kan det vara lika?

Lycka till. // Peter

image.png.fbf62b62417c131283da3e83301f139d.png

https://www.watski.se/search/?q=tanklock&category3[]=Däcksförskruvningar%2FTanklock

Redigerad av kossor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tipsen.. Skall kolla med Roca. Har varit på Watski i gbg men de hade inget som passar... 👍👍

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars; vad har du för slangdiameter?

Kan du inte byta hela anslutningen, dvs både lock och själva genomföringen..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut, visst kan jag byta hela genomföringen, men det får bli som sista utväg... Tänkte att det skulle vara enkelt att köpa ett nytt lock.. 😜

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

jag har samma problem som du beskriver, men mitt tanklock är 42 mm över utsida gäng. Hur gick det för dig hittade du nåt eller fick du byta hela förskruvningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...