Gå till innehåll
torsdag 31 oktober 2024
Pia

Ockelbo vs Sea Ray

Rekommendera Poster

Hej igen!

Vi är som förut oftast 2 i båten kommer att hålla till i Vänern vill ha nåt enkelt o bekvämt

Alla synpunkter mottages tacksamt,på båtarna i sej och gärna mycket om de  olika motorerna vad är viktigt att kolla?

https://www.blocket.se/varmland/Ockelbo_DC_21_79477759.htm?sa=1

https://www.blocket.se/alvsborg/Sea_ray_21_seville_79817908.htm?sa=1

Jätteglad för svar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ville ha alla synpunkter. Så här kommer min ... Jag skulle ta Ockelbon alla daga i veckan bara för att den är mycket snyggare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju två helt olika båttyper. 

Ockelbon mera en dagturbåt, enstaka övernattning funkar, bra kvalite, går bra i sjön. + på motorn beroende på skick och om det är sötvattenkylning. -- om det är sjövattenkylning på en gammal maskin.

SeaRay mera åt bobåthållet, toa en stor fördel. Av alla USA märken i den årgången så är SeaRay en av dom bättre, går även den bra i sjön. Litet -- på motorn till den båten. Men priset är rätt  med trailer.

Men beror ju på hur ni ska utnyttja båten, dagsturer = Ockelbon. Vara ute några dagar med bekvämt boende= SeaRay

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla för svar!

Blev Sea Rayen den hade allt som jag ville ha och motorn gick fint och den kändes lagom stor(liten)

Förre ägaren var hygglig och körde båten till oss och la i den här.

Men då startar den inte,vi hade ju kört den för  2dagar sen!!

De som hade hänt emellan var att han hade tvättat båten och även motortvättat.

Men alla försök misslyckades, en båtfirma i närheten kunde inte hjälpa till de hade inga delar heller men fanns en till firma och förre ägaren  till båten sa båten ska ju gå har aldrig varit problem med den.Han betalar och firman som såklart har fullt upp har inte hunnit titta på båten än....

Där är vi nu denna helt underbara sommar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...