Timzzy 0 Postad 7 Juni , 2018 hej som rubriken lyder jag söker en båtramp som jag skulle kunna få till gång till bor i botkyrka. det finns en båtramp i fittja som är dock värdelös att avnända när det är en miljon vatten skotrar som åker runt och leker kring detta ställe. plus så blir det en sån lång kö för att använda rampen stog i 45 min för att ta upp båten. jag undrar om det finns någon med tips på vart det finns någon bättre mer lungnare båt ramp i närheten. vill inte gå med i en båt klubb det är för dyrt då jag inte är beroende av båtplatts eller förvaring av båt och att betala en avgift varige gång man ska lägga i båten känns väll lite överdrivet den med billigaste jag kan hitta är runt 200 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 8 Juni , 2018 Hej och välkommen till MG! Kolla på marinwiki.se om någon lagt in någon lämplig ramp. Hittar du inga bra gratisramper så kanske det inte är en så dum id'e att betala lite för något som är bra. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Timzzy 0 Postad 8 Juni , 2018 (redigerade) man tackar! har haft funderingar att gå med i en klubb för att få tillgång till ramp mm. men känns lite onödig en så länge när jag är så pass ny båtägare och vill lära mig känna till lite områden och sådant och se vilken som passar mig bäst. Redigerad 8 Juni , 2018 av Timzzy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Timzzy 0 Postad 8 Juni , 2018 (redigerade) jag är mest ute efter att lägga ner båten i Mälaren men om det finns andra bra fiske vatten så fungerar det med. är ute för att fiska har ingen stor båt så klara väll av dom flesta ramperna. om det finns ramper med bommar som man betalar en års avgift på en lite summa för att få nyckel till bom skulle fungera. är öppen till förslag så det är bara att komma med dom Redigerad 8 Juni , 2018 av Timzzy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 186 Postad 8 Juni , 2018 Du kanske hittar något vettigt här:http://www.batramper.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 8 Juni , 2018 1 minut sedan skrev jan_af_lisoe: Du kanske hittar något vettigt här:http://www.batramper.se/ Tänkte precis länka till samma sida. Lägger också till - om det är fint väder finns garanterat inga ramper i Stockholm utan väntetid (om du inte har tur), som är gratis. Ett alternativ är ju annars att vara på plats hyfsat tidig på morgonen; efter fiskarna, men före de som skall leka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 8 Juni , 2018 Det är faktiskt väldigt ont om gratisramper i södra Storstockholm. Jag letade själv för några år sedan när jag hade båt på trailer. Där det finns blir det dyrt att parkera istället som tex i Nynäshamn. (I N-hamn finns både betalramper och gratis flera stycken. Men det finns inga gratisparkeringar.) I tex hela Tyresö kommun verkar det inte finnas en enda ramp som inte ägs och inhängnas av en båtklubb. Jag skaffade båtplats och sålde trailern för att det var så dyrt och svårhanterligt med ramper och parkering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Timzzy 0 Postad 8 Juni , 2018 1 timme sedan skrev jan_af_lisoe: Du kanske hittar något vettigt här:http://www.batramper.se/ har kollat via den hittar en massa men problemet är väll att allt ligger så långt bort man blir väldigt begränsad när man har ett 30 släp.. det finns ju privata eller någon med ramp som man skulle kunna få till gång till för en liten slant i månaden/året Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Timzzy 0 Postad 8 Juni , 2018 1 timme sedan skrev Eld-: Det är faktiskt väldigt ont om gratisramper i södra Storstockholm. Jag letade själv för några år sedan när jag hade båt på trailer. Där det finns blir det dyrt att parkera istället som tex i Nynäshamn. (I N-hamn finns både betalramper och gratis flera stycken. Men det finns inga gratisparkeringar.) I tex hela Tyresö kommun verkar det inte finnas en enda ramp som inte ägs och inhängnas av en båtklubb. Jag skaffade båtplats och sålde trailern för att det var så dyrt och svårhanterligt med ramper och parkering. jo tack jag har märkt det. tycker att det är lite synd att ingen bygger mer ramper för personer som vill ha tillgång till det. men sen så finns det ju säkert anledningar till varför det inte byggs över allt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 8 Juni , 2018 14 minuter sedan skrev Timzzy: men sen så finns det ju säkert anledningar till varför det inte byggs över allt Kanske är det för att ingen vill betala för att använda ramperna... Mackey 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 8 Juni , 2018 Det finns tre ramper i din närhet enligt sajten som länkats till; alla är dock inte gratis. Man kan inte få allt här i världen... både gratis och bra service/tillgång är det inte mycket som är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 8 Juni , 2018 Alla tre leder till mälaren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 8 Juni , 2018 3 timmar sedan skrev Mackey: Kanske är det för att ingen vill betala för att använda ramperna... Mackey I många kommuner långt ifrån Stockholm finns ramper som är gratis med gratis parkering för bil och släp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 8 Juni , 2018 53 minuter sedan skrev Eld-: Alla tre leder till mälaren... Eftersom det var i Mälaren TS ville sjösätta båten är det en bra sak tänkte jag..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 8 Juni , 2018 2 timmar sedan skrev Eld-: I många kommuner långt ifrån Stockholm finns ramper som är gratis med gratis parkering för bil och släp... Jo, men nu är det ju i Stockholmsområdet TS vill sjösätta. Mackey PS Kanske har dessa avlägsna ramper finansierats av robinhod-skatt från Stockholm? Eller så har man hjälpts åt att bygga rampen för att man vill ha en ramp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser