cabm 3 Postad 5 Juni , 2018 Hej bytte just säkring på min pentrypump (vilket fick mig att undra lite, den har gått som en klocka senaste fem åren). När jag sedan satte igång den bygger den upp tryck som vanligt, men slutar sedan inte, utan fortsätter att bygga upp tryck. Anar att det är detta som gjort att säkringen gått. Någon som vet vad som kan vara fel. Måste man byta pump eller kan den lagas på plats? En ny pump kostar inte så mkt, men är ett jäkla meck att byta. Tacksam för svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 5 Juni , 2018 Antingen så bygger den inte tryck nog, membran, nån backventil eller annat som ska göra detta skadat. Eller så e tryckvakt sönder och du får så högt tryck som pumpen klarar.. fast då måste det finnas internt bakåtläckage eller tillräckligt mycket och tillräckligt fjädrande slang mm. Så att det inte blir stopp av maxtrycket. Allt går att reparera på plats. Ibland finns det tom reservdelar som man bara byter... å de e ju nästan åxå att betrakta som reparation.. gäller för dej att ta reda på vad som är fel först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser