Andersk55 0 Postad 5 Juni , 2018 Jag har tittat på två likadana båtar ca 8 meter. En har Volvo 4.3 gxi och den andra en Volvo D3 i stort samma pris ..vilken väljer man? Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Juni , 2018 Du får nog tala om lite mer båttyp, årsmodell på motorer etc etc. D3:an finns väl i lite olika varianter beroende på årsmodell har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andersk55 0 Postad 5 Juni , 2018 Bensinaren 2006. Diesel 2004 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andersk55 0 Postad 5 Juni , 2018 17 minuter sedan skrev Gelis: Du får nog tala om lite mer båttyp, årsmodell på motorer etc etc. D3:an finns väl i lite olika varianter beroende på årsmodell har jag för mig. Bensinaren 2006 Diesel 2004 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Juni , 2018 Fortfarande lite dåligt med info. för att ge någon rekommendation. D3:an finns i olika effektklasser. Och beroende på vilken båt den sitter i och man inte vet vilken variant av D3 så går det inte att säga bu eller bä. Den har kamrem som måste bytas enl service intervall. Bensinaren 4,3 V6 är en beprövad motor som är GM i grunden och används också av Mercruiser. Gxi är väl på 225 kusar och den mest uppskrämda av 4,3 motorn. Drifttimmar på maskinerna är också bra att veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser