Grodhavsseglarn 0 Postad 4 Juni , 2018 Hej Jag råkade köpa en båt med Silva S15 VHF.Det finns bara tryck-knappar och inget att skruva på. 1. Det brusar extremt mycket hur justerar jag bort det? 2. Det Står No Position på displayen. Det vore ju fiffigt om det gjorde det om man skulle behöva använda DCSnödknappen. Hur fixar jag det här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BboatB 26 Postad 4 Juni , 2018 https://www.manualslib.com/manual/820824/Silva-S15.html?page=2#manual squelch control sida 11. Dsc med pos, du får koppla in en gps. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodhavsseglarn 0 Postad 4 Juni , 2018 Tack för Squelchsvar! VHFen sitter 10 CM från AIS och allt annat hänger ihop I SeaTalk nätverk så jag förutsätter att det ska finnas tillgång till position. Jag har dock inte dubbel kollat att anslutningen verkligen är hel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 4 Juni , 2018 Den VHFen pratar inte Seatalk. Du måste ha NMEA0183 från tex plottern eller möjligen AISen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser