Gimbergsson 0 Postad 2 Juni , 2018 Har nyss köpt en öppen träbåt i furu 6x2 meter som jag trode var frisk i träet tills jag skruvade bort sitsen i aktern. Hur bör jag agera här? Båten är fernissad in och utvändigt, kölsvinet/ borden under vattenlinjen är oljad och tjärad inifrån. Min plan är att ha en öppen yta invändigt som man kan mätta med rå linolja, tjära och balsamterbentin och ha den fernissad utvändigt, men lusten försvann nu när detta upptäcktes! Är det kostsamt att byta bord? Kan man bromsa upp rötskadan och ta problemet om något år eller hur gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gimbergsson 0 Postad 2 Juni , 2018 Båten har stått på land i 10 år och behöver en hel del kärlek men i övrigt verkar hon frisk och rejäl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 2 Juni , 2018 Steg 1 är att köpa den här 🙂 https://www.google.se/amp/www.norstedts.se/bocker/amp/112894-stora-boken-om-trabatsrenovering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gimbergsson 0 Postad 2 Juni , 2018 Då ska jag beställa den👌😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trucker1 94 Postad 4 Juni , 2018 Trist med röta,i övrigt väcker den fina minnen hos mig då min morfar hade en liknande båt och som gick underbart i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser