eriol067 0 Postad 31 Maj , 2018 (redigerade) Hej! Jag verkar ha ett problem med att det kommer för mycket tvåtaktsolja till motorn i något läge. Inte så att jag har en jättehög oljeförbrukning när jag kör men nu på våren startade den inte. Dränerade därför förgasaren och det var typ 90% tvåtaktsolja där inne. Sedan startade den utan problem. Det var första gången jag öppnat förgasaren men tror jag haft samma problem innan då den varit svårstartad och bolmat ganska mycket. Men när det väl går verkar det inte vara något problem. Det är en Evinrude 40 hk från 96. Någon med tips? Verkar inte vara okomplicerat att koppla bort oljepumpen som har massa sladdar och slangar för att istället kunna blanda olja direkt i bensinen, något jag dessutom tycker verkar vara slabbigt och lite svårt. Vad ska jag göra? /Erik Redigerad 31 Maj , 2018 av eriol067 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 31 Maj , 2018 Om du enbart tömmer oljepumpen på olja och blandar direkt, skulle det funka? Kanske ta bort nån vakuumslang från pumpen så den inte arbetar torrt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 31 Maj , 2018 Flottörhusen ska tömmas på hösten. Detta verkar ha missats vid servicen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser