Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Elegancej

Yamaha autolube 30hp varvar inte ur.

Rekommendera Poster

Har en motor enligt ovan från 1988 som har blivit otroligt trött, startar direkt och går stabilt men när man gasar på så är det som att den vid full gas bara går på halv det bara brölar istället för det här schvunget. Har kollat tändstiften lite svarta men alla ser likadana ut rev isär bränslepumpen och kollade membranen, det är inte hål i dem men de ser inte fräscha ut. Så min fråga är var hittar jag nya membran enligt bilden.

IMG_20180531_195524.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Sök på google efter ”identify yamaha outboard”. När du hittat model etc så kan du gå in på bhg marine i storbrittanien, deras hemsida. Leta upp artikeln där. Ska du köpa nån mer grej kan du ju köpa där, annars är frakten begränsande. Ska du bara ha membranet kan du sen söka efter artikelnumret på ebay. Risken är då att det dröjer, så köp från bhg marine eller svensk yamaha-återförsäljare.

Redigerad av AndW

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja den är 3 cylindrig, tänkte jag skulle hitta någon i Sverige som kan tänkas ha dessa delar och gärna i Stockholms trakten då jag ska dit fredag och lördag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som samma fel som min

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev Elegancej:

Ja den är 3 cylindrig, tänkte jag skulle hitta någon i Sverige som kan tänkas ha dessa delar och gärna i Stockholms trakten då jag ska dit fredag och lördag.

Som sagt bara att sätta igång enligt ovan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Membran bytt i bränslepumpen och nya tändstift samt dragit fast en löst sittande propeller men felet kvarstår. Vid full gas så varvar den uppskattningsvis som den borde göra vid halvfasta, har jag ingen växel i och gasar med den separata handgasen på reglaget så varvar den som bara attans, tycker det är en lång bit från det att man lägger i växeln tills gasreglaget börjar röra sig, kan stången till växelföraren ha någon inverkan? Finns det några mått hur den ska vara ihopskruvad eller räcker det med att växlar går i och ur och neutral. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...