Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Krutfarmor

Yamaha Autolube 30hk går dåligt på tomgång

Rekommendera Poster

Hej

Införskaffade en Yamaha Autolube 30hk ca 90-tal för ca 2 veckor sen nu och den fungerar felfritt när man kör fullt ut och ner till ganska låga hastigheter. Dock så går den dåligt ibland på tomgången och ibland går den helt felfritt på tomgång, t.ex. så skulle vi ta bort båten till en ramp för lite rengöring och då dog den så fort man gick ner i varv för att byta växel, men sedan när detta var gjort så funkade den helt plötsligt utan problem.

Tändstiften är nya och den får bensin. Det jag misstänker är att motorn får för mycket bensin på lägre varv, kan detta bero på membranen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte jättemycket om motorer men har läst många trådar om motorer som börjat gå lite konstigt på tomgång efter vintern. Detta går sedan över när man tankar med färsk bensin. Så prova det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minutes ago, AndW said:

Jag kan inte jättemycket om motorer men har läst många trådar om motorer som börjat gå lite konstigt på tomgång efter vintern. Detta går sedan över när man tankar med färsk bensin. Så prova det...

Fick med en dunk bensin till motorn, men hällde över den för att ha till gräsklipparen. Så har endast kört motorn med ny tankad bensin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...